2013 m. rugpjūčio 5 d., pirmadienis

40 (70) Lauren Oliver "Delirium. Meilės karštinė"

Įvertinimas: 5/5
Mano nuomonė: viena geresnių paskutiniu metu jaunimui skirtų knygų. Tikrai verta būt išrinkta 2011 geriausia knyga jaunimui. Šiek tiek primena Bado žaidynes. Tik čia santvarkos esmė šiek tiek kitokia. Tikslas - uždrausti meilę, bet kokį jausmų rodymą. Lengviausia valdyti viskasm abejingus ir be galo įsibaiminusius žmones, o svarbiausia juos įtikinti, kad viskas dėl jų gerovės. Gi meilė yra liga - nuo jos svaigsta galva, tampi kaip beprotis, nebegali galvoti racionaliai ir t.t. Visas gyvenimas sutvarkytas iš auksčiau. Net ir vyrą tau išrenka, kad atitiktų tavo išvaizdą ir išsilavinimą. Sulaukus pilnametystės žmogui tiesiog išoperuojama dalis smegenų, kad daugiau netektų stipriai jausti. Tik bėda, kad jei nejauti skausmo, tai ir laimės negali jauti. Bet visur kur būna kažkas primetama, atsiranda maištininkų :) ne išimtis ir čia. Visą pasaulio suvokimą sugriauna vienas vaikinas. Jis kitoks. Ir mąsto kitaip, ir žino daug daugiau. Galų gale ir pagrindinė veikėja užsikrečia. Kuo baigsis sužinosime kitose dalyse. Laukiu nesulaukiu :)
Oficialiai: "Aš bėgu nežinia kiek laiko. Kiek valandų ar dienų.
Aleksas liepė man bėgti. Tai ir bėgu.
Turite suprasti. Aš nesu ypatinga. Esu tik vieniša mergaitė. Penkių pėdų ir dviejų colių ūgio, visais atžvilgiais vidutiniška.
Bet aš turiu paslaptį. Galite pastatyti sienas iki dangaus, aš rasiu būdą, kaip jas perskristi. Mane gali prispausti prie žemės šimtas tūkstančių rankų, bet aš rasiu, kaip ištrūkti. Ir mūsų ten daug daugiau, negu jūs manote. Žmonių, nesutinkančių liautis tikėjus. Žmonių, nesutinkančių nusileisti ant žemės. Žmonių, kurie myli pasaulyje be sienų, myli nekenčiami ir atstumti, nieko nesitikėdami ir nebijodami.
Aš myliu tave. Nepamiršk. Šito jie negali atimti. 
Lena Helovėj, kaip ir daugelis jos draugių, nekantriai skaičiuoja dienas iki procedūros, atnešiančios ramybę ir saugumą. Juk amor deliria nervosa, meilės karštinė, kadaise pražudė jos motiną su tėvu... Bet viskas pasikeičia, kai ji atsitiktinai susipažįsta su bendraamžiu Aleksu. Lena sužino, kad už akylai saugomos miesto sienos yra kitoks pasaulis, kur meilė nėra prakeiksmas ir gėda, ir išdrįsta įsimylėti...
Jauna amerikiečių rašytoja Loren Oliver (Lauren Oliver, g. 1982) lietuvių skaitytojui žinoma ir kaip knygos „Kai aš žuvau“ autorė.
„Istorija be perstojo juda pirmyn, kiekviename puslapyje laukia vis naujas siužeto vingis. Personažai kaitino mano emocijas, aš jais tai beprotiškai žavėjausi, užjaučiau, tai pykau ant jų. Skaitydami šią knygą pamiršit viską pasaulyje. Neabejoju, kad ji ne kartą privers nubraukti ašarą.“
Jay Asher, knygos „Trylika priežasčių kodėl“ autorė“
Puslapių skaičius: 384 psl.
Išleido: Alma littera, 2012
Knyga: iš bibliotekos.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą